انواع روش‌های ارتودنسی

امروزه برای درمان ارتودنسی تکنیک های گوناگونی وجود دارد که متخصص ارتودنسی باید بسته به شرایط دندان های بیمار مناسب ترین روش را انتخاب کند. در حالت کلی برای ارتودنسی سه روش: ارتودنسی ثابت، ارتودنسی متحرک و ارتودنسی نامرئی وجود دارد. برای هرکدام از این روش ها نیز تکنیک های گوناگونی وجود دارد که در ادامه به طورکامل برای شما شرح می دهیم.

دکتر مرضیه مرساقیان متخصص ارتودنسی و ناهنجاری های فک در تهران

ارتودنسی ثابت

در ارتودنسی ثابت، بریس ها محکم به دندان متصل می شوند به گونه ای که بیمار نمی تواند آن را خارج کند و در طول درمان ثابت است. این روش ارتودنسی پس از رویش کامل دندان های دائمی انجام می شود. با ارتودنسی ثابت می توان بسیاری از مشکلات دندانی را برطرف کرد. از آن جایی که دستگاه ارتودنسی در این روش ثابت است رعایت بهداشت دهان و دندان برای پیشگیری از پوسیدگی دندان ها اهمیت زیادی دارد.

ارتودنسی متحرک

در ارتودنسی متحرک بیمار می تواند دستگاه را از دهان خود خارج کند و پس از غذا خوردن یا مسواک زدن دوباره در محل خود قرار دهد. ارتودنسی متحرک بیشتر برای ناهنجاری های خفیف و کودکان کاربرد دارد و روند درمانی آن بین ۶ ماه تا یک سال طول خواهد کشید. استفاده از ارتودنسی متحرک نسبت به ارتودنسی ثابت به مراتب راحت تر است.

ارتودنسی نامرئی

اگر از ظاهر براکت های ارتودنسی خوشتان نمی آید و به همین دلیل در انجام آن تردید دارید، می توانید از ارتودنسی نامرئی استفاده کنید. ارتودنسی نامرئی از تکنیک های جدید ارتودنسی است که با آن دیگر براکت ها در دهان شما به راحتی قابل مشاهده نیستند. ارتودنسی نامرئی را می توان به سه روش لینگوال، پلاک های شفاف و براکت های هم رنگ دندان انجام داد.

ارتودنسی سریع

 اگر ارتودنسی سریع را در پیج ما دیده‌اید منظورمان این است که هر نوع ناهنجاری که شما داشته باشید؛ در کوتاه‌ترین زمان ممکن ما برای آن ناهنجاری هر کاری انجام می‌دهیم، مثلاً اگر بی‌نظمی خفیفی داشته باشید ما تمام راهکارها را انجام می‌دهیم که زیر شش ماه این درمان را برای شما انجام دهیم.

ارتودنسی سریع یعنی تمام راهکارهایی را استفاده کنیم که درمان مشکل در کمترین زمان ممکن رفع شود.

کلام آخر

در این مطلب با انواع روش‌های ارتودنسی آشنا شدیم. ارتودنسی را می توان به عنوان یکی از روش های اصلاح طرح لبخند به حساب آورد.

مقالات مرتبط پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.